Glömt lösenordet?

Gästböcker

Om oss

Online just nu

    29 gäster.
 

 

Gästbok.nu


Supportforum - gästbok.nu

Sök efter:

Supportforum -> Bädda in gästboken

25 november - 08:18
zumbawow
Medlem

[ PM | info ]

Kan man "bädda in" gästboken på sin hemsida så att man ser den direkt eller måste man gå genom länken "gästbok" för att nå den?

Tack!

Mvh Maria
 
9 december - 12:21
chosen
Admin

[ PM | info ]

Ja du kan "bädda in" gästboken på din hemsida, använd dig av alternativ 2 eller 3 under "Lägg in gästboken på din webbplats" i kontrollpanelen.
 
29 juli - 13:20
Christine63
Medlem

[ PM | info ]

HEJ JAG HAR LAGT IN LÄNKEN PÅ MIN HEMSIDA MEN INGENTING HÄNDER . FÅR INTE IN NÅGOT FÄR GÄSTERNA SKA SKRIVA:o?
 
29 juli - 22:15
Christine63
Medlem

[ PM | info ]

vill att man ska komma till gästboken direkt när man klickar på rubriken gästbok på hemsidan hur gör jag
 
31 juli - 00:26
kroken
Medlem

[ PM | info ]

Hej Christine63!
Det kanske finns fler metoder, men en är som jag gjort: På min hemida har jag en länk GÄSTBOK, som
pekar på en fil medlem.asp enligt följande (för att inte ställa till det med html-taggar har jag utelämnat större än- och mindre än-tecknen:

a href="gastbok.asp" target="main" Gästbok /a

Filen gastbok.asp innehåller dels en besöksräknarstegning dels en omlänkning till gästboken enligt följande (obs alltså att detta gäller asp!):

response.redirect("zzzzzwww.gastbok.nu/gb/xxx
xx/")

där
zzzzz är http://
och xxxxx är mitt gästboksnummer.


 
31 juli - 00:28
kroken
Medlem

[ PM | info ]

Justering:
I mitt inlägg ovan står det medlem.asp på rad 5, skall stå gastbok.asp
 
5 augusti - 10:29
Kerstina
Medlem

[ PM | info ]

Hej!
Med risk att bli idiotförklarad så behöver jag er hjälp. Jag har min hemsida på one.com och fattar inte vart jag ska klistra in ovanstående kod.
Det ser inte klokt ut som jag försökt. Man kommer inte till gästboken utan till ett formulär att fylla i och sedan öppnas gästboken
Tacksam om ngn vill förbarma sig och förklara B) :)
 
6 augusti - 16:41
Kerstina
Medlem

[ PM | info ]

Ingen som kan hjälpa mig?
 
6 augusti - 20:15
kroken
Medlem

[ PM | info ]

Hej Kerstina!
Mitt exempel ovan fungerar bäst när man har så kallade frames, som delar in hemsidan i flera delar ("delfönster") varav ett heter "main". Om du inte använder frames kan du byta ut target="main" till target="_blank". Det kommer då att öppna din gästbok i ett eget fönster. Om du helt utelämnar target="..." så öppnas gästboken i det fönster där du klickade på länken.
Koden
a href="gastbok.asp" target="main" Gästbok /a
eller
a href="gastbok.asp" Gästbok /a
genererar själva klickbara länken till gästboken och skall alltså läggas in på det ställe där du vill kunna klicka dig till gästboken. Obs att mina exempel ovan som sagt måste kompletteras med > och < för att fungera som html-taggar!
Om du använder mer moderna tekniker för frames så kan jag inte hjälpa dig, men det jag skrivit ovan är i alla fall ett steg på vägen och kan kompletteras senare till att fungera mer "integrerat".
 
8 augusti - 11:56
kifke
Admin

[ PM | info ]

Kerstina och Christine, får ni till det?
 
7 september - 16:32
seniorer
Medlem

[ PM | info ]

Kan jag i gästboken endast ha rubrikerna Namn, e-post och telefonnr?
 
7 mars - 19:06
Band1
Medlem

[ PM | info ]

Har testat både alternativ 2 & 3, på tvåan får jag en vit ruta, det är allt, alt 3 får jag inte fram något alls. Någon som vet hur man får till dessa problem, vill ha gästboken på hemsidan.
 
13 mars - 17:26
kifke
Admin

[ PM | info ]

Band1. Det ser ut att fungera på din hemsida.
 
9 maj - 21:58
byar
Medlem

[ PM | info ]

Hej. Jag har försökt bädda in gästboken med hjälp av iframe enligt kod i exempel två. Det fungerar inte alls, har nu betalat 40 kr, men det fungerar fortfarande inte (blir bara ett grått fält med ett meddelande att gästboken inte fungerar), så mitt alternativ är nu att jag använde koden i exempel ett. Då fungerar det, så att det blir en länk man klickar på. MEN Jag vill ha den inbäddad som en iframe istället. Hjälp någon?
Hemsidan är byar.webnode.se
Men som sagt har jag nu använt kod 1, som ni ser.
 

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet.