Marias Bouleplank

T-dal      2012-04-26 10:51
Club boule la Pomme de Pin bjuder in till sin mysiga och välarrangerade utomhustävling POM de Prix, 3 juni 2012 i idylliska Toarpsdal. Öppen trippel utan tidsbegränsning, men med start på 4-4 i poolspelet och från 0-0 fr.o.m. kvartsfinaler. Möjligheter att ställa upp husvagn/tält i anslutning till banorna finnes. Trippeln spelas på söndagen, men vid stort intresse drar vi igång flaskspel och grillfest redan på lördag eftermiddag och kväll. Våra boulebanor har elbelysning vilket möjliggör spel långt in på natta och anläggningen är utrustade med toaletter med kommunalt vatten och avlopp.
Tävlingarna arrangeras för tredje året i rad, men i år är första gången som trippel!
Klicka på huset nedan för inbjudan och se sedan till att anmäl er. Vi siktar på att bygga upp en riktigt rolig, omtyckt och prestigefylld trippeltävling på sikt!

Hjärtligt välkomna till Toarpsdal :D
Herman
Skicka e-post till Herman    Hemsida
  
T-dal      2012-04-24 23:11
Ove, ditt inlägg hedrar dig. Det tyder på ryggrad och självinsikt och det tycker jag är en jävligt viktig egenskap.
Herman
Skicka e-post till Herman    
  
      2012-04-24 22:38
Du ska absolut inte be om ursäkt, Ove! Självklart skulle Carina gå före HH. Du gjorde rätt!
Käpplin
    
  
Falkenberg      2012-04-24 13:15
För att det inte skall råda några missförstånd finns det anledning att jag - som omvald ordförande i förbundets valberedning - ger min förklaring till vad som hände i samband med att Hasse Hagberg tackade nej till att var med i valberedningen. Jag bar mig helt enkelt klantigt åt.
Vi var två i den tidigare valberedningen som stod till mötets förfogande - Carina Jansson och jag - och vi föreslogs båda att bli omvalda. Problemet var bara att Carina föreslogs bli vald på ett år, vilket innebar att hon - som avgående ledamot - skulle väljas in på ett fyllnadsval. Jag tyckte att detta var en konstig ordning och gick därför fram till mötesordföranden och påpekade detta.
Själva påpekandet var i och för sig riktigt, men det kunde naturligtvis uppfattas som att jag gjorde detta för att jag inte ville ha med Hasse i valberedning.
Så var emellertid inte fallet. Jag hade gärna haft med honom i valberedningen - inte minst för att han känner så många inom boulen. Det senare sa jag också till honom, när vi talades vid under ajourneringen i samband med att valberedningen skulle väljas.
När Hasse påpekade vad jag hade gjort insåg jag genast att jag hade burit mig riktigt klantigt åt. Jag har också förståelse för att han reagerade som han gjorde - det är inte omöjligt att jag hade reagerat likadant om jag hade varit i hans situation. Jag kan bara beklaga att jag bar mig åt som jag gjorde och vill än en gång påpeka att jag inte gjorde det för att manövrera bort Hasse ur valberedningen.
Att vi kanske skulle ha haft skilda åsikter ibland är en annan sida av saken, men det tror jag att vi skulle ha löst. Vi har ju båda en hel del erfarenhet och vet att man ibland måste jämka olika åsikter för att komma fram till ett gemensamt beslut.

Till er som återkommande kritiserar utvecklingen inom förbundet - och dem som sitter i ledningen - vill jag säga en sak.
Om ni har bra tips på någon/några som ni anser skulle sköta uppgiften på ett bättre sätt så får ni gärna skicka ett mejl till mig med detta tips. Jag lovar att tipset/tipsen kommer att behandlas på ett seriöst sätt, men vill samtidigt påpeka att den/dem ni tipsar om kan vara någon/några som vi redan har talat med och kanske har fått ett bestämt nej från.
Ove Johansson
Skicka e-post till Ove Johansson    
  
      2012-04-24 10:19
Arne han täljer och täljer men det händer aldrig något...
    
  
      2012-04-24 10:10
Ja vi behöver kreativitet och engemang i boulevärlden. Jag tror inte att vi får det med hjälp av begränsningar, regler och avgifter.
Erik L-E
    
  
      2012-04-24 07:07
HH skulle bli ledamot i valberedningen - 2 år - men så visade det sig ett en person tackat ja till omval, så HH skulle istället bli vald på ett fyllnadsval på 1 år. Då ville inte HH var med längre. Han trodde väl inte han skulle kunna förstöra förbundet på ett år, behövde två år. :D
Käpplin
    
  
      2012-04-24 06:49
se där ja!
Snacket inne på massa tävlingsdetaljer - igen!

kliv ur kammaren....
jona
    
  
Kobben      2012-04-23 23:23
Jag tror tyvär dessa 15-20 mil är nödvändiga,Erik.Tillåmed längre än så.Tyvär måste jag säga.Men vi har inte samma sitts som t.ex Frankrike.Och vi har vääldigt långt dit.
Själv är jag jättenöjd om jag får tävla en gång på 2-3 månader.Blir roligare och man känner större sug på,t.Men...kanse enkelt för mig att resonera på det sättet eftersom jag tyck det är prexis lika kul att träna som att tävla.Tävling sällan = man har nått att se fram emot.Tävling varge helg = man blir trött på,t och proriterar nån tävling som många andra inte prioriterar.Då...blir det få deltagare i ALLA tävlingar,tyvär.

Själv far jag te Danmark om 1,5 vecka...och za köra en dubbel.DET är en morot för mig om ngt.Hellre det en gång om året än att harva runt på 10-12-lags-tävlingar.
Har jag tur hitt jag en medspelare te Wendes Open på Söndagen i Kristianstad,när jag nu ändå är i grötland.

Helgen efter det blir det TBC-open i Trollbäcken,vilket OXÅ za bli kul (varför så få anm DÄR kan man fråga sig???)...å efter DET ser jag fram emot SM :).Lagomt fördelat...för mig ;-)
Ante
    Hemsida
  
      2012-04-23 23:01
Ante, just det där jag skrev om antalet tävlingar var framför allt mitt drömscenario, det skulle passa mig perfekt. Jag tror inte heller att det går att fylla en stor tävling varje helg i Stockholm, inte ännu i alla fall...

Skulle det dock finnas en någorlunda central och synlig spelplats med arrangemang varje helg tror jag att det skulle locka publik och intresse. Som jag sa så skulle det räcka med en större tävling någon gång i månaden.
Andra veckor kan det vara enkla, mer avslappnade arrangemang. Viktigast är att folk får se att det går att tävla i boule och att man kan vara bra på sporten.

Som jag sa det här är mitt drömscenario och jag skulle i alla fall delta de flesta veckor.

Jag kanske är lat men jag har i alla fall ingen lust att åka 5-10 mil för att spela någon seg tävling med 15 deltagere i.
Erik L-E
    
  
Kobben      2012-04-23 20:40
Tjae...vad tyck DU da?.Ta tillfället att rätta fetefele-Ante vettja,eller...vill/kan du inte? :aha) :)
Ante
    Hemsida
  
T-dal      2012-04-23 20:15
Bra att du kommer med facit för oss mindre vetande, Ante!
Herman
Skicka e-post till Herman    
  
Kobben      2012-04-23 19:29
Yep bra Erik.Men min undran ÄR...finns det verkligen inte tävlingar så det räcker och blir över?.I dessa tider måste man ju räkna med alla dessa kortlekar som arras VARGE helg på ett flertal ställen.Så länge vi har dom att "drass" med...är det bara meningslöst att låta klubbarna arra sina "riktiga" tävlingar var & varannan helg.
RIKTIGA (regionala & högre) tävlingar varge helg och inom "gångavstånd" är ju rena döden för sporten,och medför tävlingar med 8-10 deltagande lag,om det nu inte blir inställt som ofta är fallet nu för tiden.Säger sig ju självt detta eg,även om vissa,som Thorells m.fl, inte fattar konsekvensen av detta.

Fatta nu en gång för alla...4 Nationella (2 sommar å 2 vinter) räcker.Ok...en biiig vett vintertid vore ok oxå.I övrigt har vi SM,DM,Serie & cupp-spel att roa och nöja oss med...för att inte taaala om träning,som såå många behöver ägna sig lite mer åt.

Azzå...hur faen kan man tro att vi boulers skulle räcka till åt tävlingar VARGE helg?.Övergår mitt förstånd...och tack & lov oxå SBF:s dito.:aha)
Ante
    Hemsida
  
      2012-04-23 12:44
Mycket bra, Erik!!
Mattias Thorell
    
  
      2012-04-23 10:23
Jag tror att Jona har rätt.

Först och främst måste det vara lättare och mer gynnsamt att få arrangera tävlingar.

Jag tycker att klubbarna borde slippa avgiften de nu måste betala för att få arrangera tävlingar. Jag tror det kommer leda till större engagemang bland klubbar och utövare.

Jag tycker också att licenserade spelare borde få spela olicensierade tävlingar. Förbud gör bara folk upprörda, vill man att spelare ska komma till förbundstävlingar så får man erbjuda något speciellt. Tex landslag, ranking etc.

Det här är väll kanske lite orealistiskt, men i Frankrike så sponsrar förbundet större tävlingar med pengar.

Om förbundet behöver mer pengar så tror jag att de kommer få det pga av fler licenser. Om inte det räcker så tror jag att det är mer gynnsamt att höja licensavgiften.

Jag tycker också att tävlingar ska få arrangeras fritt oberoende av om det pågår någon annan större tävling i landet.

Alla har inte ambitionen, pengarna eller lusten att resa runt i hela Sverige för att tävla. I år kan inte jag satsa just på grund av att det knappt är några tävlingar i Stockholm. Det finns ingen möjlighet för mig att åka till Varberg eller Lindome.

Det finns otroligt många fritidsboulare i Sverige, om en bråkdel av dom ska börja tävla så måste de först veta att det går att tävla i boule. Därför borde förbundet göra allt för att så många tävlingar som möjligt ska arrangeras.

Naturligtvis ligger inte allt ansvar på förbundet, minst lika mycket ligger på klubbarna. Folk som går förbi tävlingarna måste få prova på bjudas bjudas in på något sätt.

Vill man att de bästa spelarna ska samlas så får man helt enkelt göra en konkurrenskraftig tävling.
Jag tror att de ligger i de mest ambitiösa spelarnas natur att vilja möta bättre eller lika bra spelare.

De som vill spela i landslaget kommer att resa runt.

Om jag får drömma så skulle det finnas en synlig plats här i Stockholm där det är en tävling varje helg, en gång i månaden så skulle det vara en större tävling.

Sen undrar jag vad syftet med landslaget är? Är det till för att bredda sporten eller för att göra vår elit bättre. Har vår elit blivit bättre under de 20 senaste åren?
Skulle vi få fler spelare om vi vann ett VM?

Naturligtvis är landslaget en viktig morot för de ambitiösa, och måste finnas kvar, men jag vet inte i vilken form.
Vi behöver en elit i Sverige.

Nu vet jag inte hur stor kostnad landslaget står för. Men jag kan i alla fall tänka mig att den är ganska stor.

Erik L-E
    
  
Kobben      2012-04-23 00:28
Woow.Per..gick du på det där?

"Det e skitenkelt att locka folk att spela boule!! Det kan Jag konstatera rakt av." skriver den goe Jona.Tjena.Läget? :D
Ante
    Hemsida
  
      2012-04-22 19:29
Din mailadress Jona?
Per
    
  
      2012-04-22 16:05
Lösningen för svensk boule?

Klasser, tävlingsformer, juniorsatsningar och tokvärvningar..- Till vad?
Den svenska boulemodellen vi ser idag??
Amen lägg av!

Tror ni vi får bättre spelare av att försöka organisera ihjäl oss?
Har vi det franska förbundet att tacka för spelare som Fazzino, Foyot och Choupay? -Vakna för sjutton!

Svensk boule mår apa för att den försökt göra falukorv av sporten -och nu vill ingen äta den. Eller få andra att göra det heller. Om man begriper petanquens helhetsbegrepp gör man Saken en otjänst genom att uppehålla denna pinsamma hantering av sporten som eg ganska få människor råder över.
Demokrati - my ass.

Det e skitenkelt att locka folk att spela boule!! Det kan Jag konstatera rakt av. Behövs inga pengar, och definitivt inget förbund som helst verkar vilja imponera på sig själva med visioner som junior 25.000 typ.

Frågan är om Svensk boule mer liknar en s e k t , med tanke på hur ostört ledarna agerar, och hur sjukt mycket regler som omgärdar medlemmarnas utövande.
Dem passar RF-pengarna fram o tillbaka mellan sina poster, och det händer inte ett skit på banorna. Var ser vi Guldet från RF??

Om de betydande spelarna i landet för en stund kunde ge blanka fan i landslagsoverallen och ta Sitt eget ansvar för en sund utveckling på alla plan för denna sport. Ex spela vilken tävling man vill, med vilka kläder man själv vill - och med vem man vill.
Vad återstår då för herrarna i förbundet? Ingenting!!

Tro mej. vi hörs.

jona
    
  
Kobben      2012-04-22 09:54
Ahmen...då var det väll korsningen Sveavägen/Hornsgatan då da,anonyma polisfaen.
Ante
    Hemsida
  
      2012-04-22 01:04
Ähum..
Hittar du bara på Ante?
Från korsningen Ringv./Götgatan är det nästan hundra meter till närmsta hörn på hotellet. Bolaget är ytterligare tvåhundra längre bort. Falksyn är ju bara förnamnet i ditt fall.
Såg du den rosa elefanten vid tretiden? Eller bara härvid antastliga antagonister.
Tramspolisen
    
  
Kobben efter fastlandsbesök      2012-04-21 19:09
Han står å hänger korsningen Ringvägen/Götgatan...mot ena hörnet av hotellet.Jag såg dig nog när jag gjorde mitt besök på bolaget.Schkål på sig,HH.
Ante
    Hemsida
  
      2012-04-21 17:33
Den största frågan, Hasse, måste väl ändå vara: Var är du??
Mattias Thorell
    
  
Söder      2012-04-21 17:24
Just nu pågår Svenska Bouleförbundets årsmöte som bäst. Det hela försiggår i det nybyggda eleganta hotellet Clarion vid Skanstull i Stockholm.

Här på planket är intresset ganska svalt och information från mötet tämligen begränsad.

Så vill vi ha det. Diskret och snyggt ska det skötas.
Hasse Hagberg
    
  
      2012-04-19 09:22
Ja, ingen kan väl ha kissat så mycket på bouleförbundet, från alla tänkbara håll, som HH.
De flesta vet redan att han och redaktören inte tycker om varandra och att dela ut nålstick i offentligheten känns bra ynkligt.
Har redaktören varit sjuk så har han. Och så länge magasinet (det heter ju så och inte årskrönika) bara kommer en gång per år spelar det väl egentligen ingen roll när? Nu börjar nästa förbundsår och det borde väl passa en "årskrönika" perfekt? Och vad menas med åtta månader efter säsongen? VM och Em spelas sent på hösten. Europacupen också. Såna tävlingar vill man kanske läsa om?
Att HH inte har nåt vettigare att göra med sin sista tid är tragiskt.
Jävla bra magasin förresten.
HHH
    
  
Almaaty Kazakhstan      2012-04-19 00:22
Wawwawwiwa!
I like.
Very informantive.
Borat Xzegdiyev
    
  
      2012-04-18 22:23
♥ yes a free chatroom with games under www.supondo.com ♥
Isabella 23
Skicka e-post till Isabella 23    Hemsida
  
      2012-04-18 14:41
Lyndon B Johnson, när han motiverade varför han hade engagerat en så tvivelaktig person som Hoover. ”It is better having him inside the tent pissing out than having him outside the tent pissing in.” Man förstår hur han tänkte. När tillräckligt runnit längs tältduken kan dock mått rågas. Tids nog är det bara kvävehalten som rör sig.
bouledog
    
  
Söder      2012-04-18 13:58
Så har du förbundets årskrönika kommit till sist. Den ska ju komma till jul, men brukar vara försenad till mellandagarna.

I år framgår har förbundet, om man får tro redaktörens utsaga i dennes inledande krönika, valt att ge ut tidningen i april. Eller rättare sagt, det tycks vara redaktören som tycker det är bättre att tidningen kommer i april.

Som läsare kan man undra varför en årskrönika ska ges ut närmare åtta månader efter det att säsongen avslutats. Förbundsstyrelsen uppgav att tidningen försenats pga redaktörens ohälsa.

Om det nu är förbundet som bestämmer, varför har det inte underrättat om sina planer?

I sak, dvs för att gå över till innehållet, så verkar det som om det fortfarande är svårt att berätta om vanliga klubbars och distrikts arbete i några ingående reportage. Sörbyängen undantaget, men det får väl inordnas i den så viktiga juniorpropagandan.



Hasse Hagberg
    
  
      2012-04-17 22:38
Dagge säger " Förbundsstyrelsen undersöker möjligheten att öppna en sida på Facbook för att lösa informatinsproblemen" Hur svårt kan det vara? En knapptryckning:oj Skulle säga att Dagge varit jävligt anonym 8)
Sagge
    
  
      2012-04-17 18:51
Jisses FK!
Varför åker inte Stenmark längre?
Han spöade ju jänkarna, germanerna, grodätarna och pastafascisterna m.fl. med bokstavligt talat hästlängder, ju!!!
Vafalls?
Greven
    
  
      2012-04-17 12:23
Varför spelar inte JJ i landslaget? Han är vår bäste spelare på alla positioner. Lägger bättre än PA, skjuter bättre än Wiede/Rille och är överlägset den bäste mittspelaren vi någonsin haft. Tittat på 4-5 tävlingar webb och live, det finns ingen som är i närheten av hans kapacitet.:o?
F(uk)K
    
  
Kobben      2012-04-16 23:14
Håller med dig,Patrik.Att sova gympasal var halva grejen för mig och kidzen på den tiden jag tränade kids i fotboll.Kanse vore nått att ha som billigt alternativ till hotell mm på stortävlingar.

Tror annars själv att Online ställt till med mycket problem.Ok att kunna anm sig den vägen...men ska man som nu oxå kunna se hur många lag som är anm till resp tävling?
Tveksam te det...så länge som arrarna inte lägger in sina telefon/mail-anmälda DIREKT.
Rena skylltfönstret för att zita i en tävling annars jö.

Jag själv kollar ofta online...och häpnar sen över "gnället" om att det är så få tävlingar.Finns ju miljoner att välja på titt som tätt...vilket är det STORA problemet.Vad faen kräver folk egentligen?Tävling utanför porten varannan helg kanse. :/
Ahja...tur att man själv tyck träning e lika kul som tävling,även om jag aldrig blir nån topplirare för det.Krävs talang oxå...viket är få av oss "världsmästare" förunnat :)
Ante
    
  
      2012-04-16 18:27
Om HPK kan vinna sin grupp med BEL, Holland m.m så finns vägen till en final. Enbart två så är det kört då det blir respass mot Monaco och Italien.
EC12
    
  
Stockholm      2012-04-16 17:44
Tack Conny!
emil
Skicka e-post till emil    
  
      2012-04-16 12:14
Emil de senaste åren har det inte varit någon tävling på Maria torget och tävlingen finns inte tävlingskalendern. Vill ni spela tävlingar så gå in på svensk boule och leta upp föreningar i Stockholm oftast kräver tävlingar medlemsskap och licens. Boule å bar kanske kör blåbärs cuper.
Conny
    
  
      2012-04-16 09:38
Hasse skriver!
"Frågorna är många. Det enda vi med säkerhet vet, är att förbundets tävlingsverksamhet INTE är i kris. För det har förbundsstyrelsen sagt"
Har förbundsstyrelsen uttalat sig när då?
??
    
  
      2012-04-16 08:00
Ante: Kan det inte vara fler som tänker som du, att man inte vill åka på en tävling med 12-13 lag? Då om folk tänker så då blir det bara så få lag. Men om folk skulle tänka att de kan åka på tävling så skulle det bli fler lag. Bara en tanke jag har att fler o fler tänker tyvärr så och då blir det ju mindre lag. Vilka ska man skylla på om en tävling har få lag?, Jag tycker det är vi spelare som får ta den smällen.
Sen att det är färre lag i allmänhet så är det ju så att det kostar mera o spela, resa och boende. Jag spelade under 80-90 talet och på de tävlingar man åkte på så var arrangörerna bra på o hjälpa till med boende, och då bodde nästan alla i en stor gymnastiksal och gemenskapen var på topp..

Lite småfunderingar från min sida, visst ja kan ha fel men så länge jag tror på det så stämmer det säkert :D
Patrik
    
  
Kobben      2012-04-15 22:33
Ingen aning om vad du sa...men däremot vad du skrev :)
Ante
    
  
      2012-04-15 20:55
Ingen som kunde svara på min fråga?
emil
Skicka e-post till emil    
  
      2012-04-15 20:02
Sa jag att det inte skulle finnas klassindelning?
Mattias Thorell
    
  
Kobben      2012-04-15 19:52
Tjae...som pigg 59-åring letar jag mig definitivt INTE in från kobben te en öppen tävling.Ingen mening med det...då jag ju som gammgubbe inte hittar medspelare te nämnda öppna.Promice...DET är ett oöverkomligt problem.E som de e och lär fortsäta vara så. :/
Ante
    
  
Skövde      2012-04-15 12:09
Jag tror dåliga arrangemang ihop med klassindeling är problemet.
De få tävlingar som arrangeras anpassas ej för den klassen, utan ser ofta ut som en veterantävling. Finns undantag och dom fylls fort.

Nä, anpassa pch höj arrangemangen!!

Glöm inte och ha koll på www.alltomboule.se för senaste nyheter kring SM i Skövde!!
Mattias Thorell
    Hemsida
  
      2012-04-15 02:28
Det ser ju inte lovande ut i antal lag på Stockholms tävlingar. För 10 år sedan var de ju fullt med lag, ändå var det tävling varje helg och en vecka på mariatorget. Det löser ju inte tävlingsantalet att ha ett par tävlingar om året 30 mil bort med 60 lag och tycka det är bra. Det måste göras något åt varför spelare hellre är hemma och typ spelar cup, kortlek eller klubbmatcher mot varann istället för att åka på en tävling i närområdet. Fortfarande är de ju många klubbar som spelar seriespel i Stockholm, undrar hur många som står på tråkiga vårbergs ip. Vad lockar?12 timmar utomhus ofta i dåligt väder ganska tråkig plats, maten är ju sådär, ändå så går de bra att återkomma på söndagen i ett nytt marathonpass. De kommer ju lite nya tävlingar i Stockholm, hoppas de fylls med deltagare.
Conny
    
  
Kobben      2012-04-14 22:28
Hehe...kul du.Komenterar inte med mer än att jag bott på kobben ända sen jag var 12...och vad jag vet var jag ganska tävlingsbenägen under min första tid som bouler.Varför jag tröttnat...har jag förklarat.Inge kul helt enkelt att komma te en tävling med 10-12 lag.Och varför det ÄR så få lag...kan ju var & en säkert räkna ut.
Och du...kuling stoppar inte en viking som mig.Aldrig gjort och kommer aldrig att göra.I dag åkte jag i nämnda kuling OCH snöstorm in te fastlandet för att handla.Skulle jag gjort om det var en KUL tävling på G oxå :D
Ante
    
  
Söder      2012-04-14 21:12
Nä, Ante, självklart har du rätt. Sitter man därute på kobben och känner hur kulingen skakar kåken, så drar man sig för att ta sig in till fastlandet. Då är det mer än nog med två tävlingar på tre månader.

Men nu tänkte jag faktiskt på oss andra som inte sysslar med att dra upp fisk. Det förvånar mig att vi blir allt färre.

Jag uppfattar det klena tävlingsintresset som ett uttryck för en kris. Vad jag sa var att förbundsstyrelsen inte tycker detsamma. Förbundsstyrelsen tycker nämligen inte alls att det är någon kris. Den är alltså helt överens med dig.

Ante, du kan visserligen inte läsa, men du är en ledarbegåvning.
Hasse Hagberg
    
  
Kobben      2012-04-14 20:33
Håller med dig poet.Spec killarna i von platen gjorde att jag tröttnade...åtm under den fighten.Dom gjorde ALLT för att visa upp kaggarna :D

HH...jag förstår inte det där riktigt.I mina ögon är det vårat,klubbarnas,fel som envisas med att ha tävlingar titt som framförallt tätt.Och i mina ögon ÄR det tävling allt för ofta.

Säg att det är 4 tävlingar/ månad inom säg 20 mils omkretts,vilket torde vara i underkant.
Man...prioriterar så att säga.Och SÅ många är vi inte att dessa tävlingar kan förvänta sig att få det antal lag som anses många.

EN tävling/6-7:e vecka inom säg 30 mils omkretts räcker och blir över.Däremellan har vi SM,DM,Cup & seriespel att roa oss med.För att inte tala om att träna som ju bör vara själva grunden till att äns FÅ vara med på tävlingar av rang.
Klubbarnas eget fel alltså...INTE SBF:s.Dom sköter ju bara det dom SKA göra...och gör det bra i mina ögon (många ögon är det).
Ahja...
Ante
    
  
sofia kyrka      2012-04-14 17:33
Kung Bore friställde mig idag från trädgårdsarbete hos äldsta dottern med familj. Fick lite tid över och kollade lite på "live sändningen" från Lukas minne.
Vi har olika klasser som vi kan anmäla oss till. Jag föredrar den öppna. Men vad jag såg från dagens tävling borde man införa viktklasser B)
pöeten
    
  
      2012-04-14 12:55
Ta det lugnt Björne. Gå ut och gå och njut lite i stället.
hihi
    
  
      2012-04-14 10:21
fy fan att se denna utveckling av petanquen sitter o kollar live sädningen.det e så dåligt spel att man mår illa det e bara att återgå till att titta på you tube de e petanque det . vem grävde graven för petanquen här i sverige .de e så dåligt sköt allting så man blir förbannad allt det roliga som fick folk att träna togs bort varför?jo för att det kunde bli fel lag som vann VM-kvalet så då fixar man en förbundkapten som tar ut lagen grattis förbundet själv skäms man över att man bara tittat på o inte gjort nåt alla elit spelare borde hoppa av landslaget o kräva VM-kvalet tillbaka så alla spelare börjar träna igen.men allt e för sent tror jag petanquen e död tyvärr ..grattis till alla som lyckats med detta i förbundet .
skäms
    
  
Söder      2012-04-14 06:28
Det blir alltså ingen propagandamixed i PB-hallen i morgon. Arrangörerna valde att ställa in, eftersom anmälningsläget var alltför dystert.

Det kryllar inte direkt av tävlingstillfällen i centrala Stockholm. Varför vill vi boulespelare inte tävla?

Kan det vara
- alltför trist miljö på Djurgården i Stockholm?
- alltför långt att gå från spårvagnen? för hög avgift?
- alltför dåliga banor i PB-hallen?
- alltför otrevliga arrangörer?
- alltför nära inpå utesäsongen?
- alltför nära inpå påsken?
- alltför tråkigt med tvångsblandning av olika kön?
- alltför motbjudande att man inte behöver vara licensierad för att få spela?
- alltför stor risk, att någon med/motspelare skulle frestas ta ett glas vin under tävlingen?
- alltför nära förbundets årsmöte?

Frågorna är många. Det enda vi med säkerhet vet, är att förbundets tävlingsverksamhet INTE är i kris. För det har förbundsstyrelsen sagt.
Hasse Hagberg