Glömt lösenordet?

Gästböcker

Om oss

Online just nu

3 gäster.

Gästbok.nu

Supportforum - gästbok.nu

Sök efter:

Supportforum -> Får inget mail vid nya inlägg

30 dec - 12:52
kainulas
Medlem

[ PM | info ]

Ja som rubriker säger... jag får inga mail när nya inlägg har skrivits. Vad är problemet?

6 jan - 15:59
kainulas
Medlem

[ PM | info ]

Finns det ingen som helst support nu för tiden elr?:o?

7 jan - 09:34
kifke
Admin

[ PM | info ]

Hej,

Jodå. Det finns support. Vilken webbsida har du gästboken på? Får du mailen när jag skapar ett inlägg i din gästbok?

7 jan - 15:25
kainulas
Medlem

[ PM | info ]

Ja jag vet inte vad du gjorde... men nu när du skrev i gästboken fick jag första mailet på länge om att det har skrivits ett inlägg i gästboken. :)

7 jan - 17:24
kainulas
Medlem

[ PM | info ]

Ja det funkade inte länge..... det kom ett nytt inlägg för cirka en timma sedan och inget mail fick jag. :/

7 jan - 20:52
kainulas
Medlem

[ PM | info ]

Kan detta problem ha att göra med att jag har lagt in gästboken på min hemsida via javascript kod?

8 jan - 08:46
kifke
Admin

[ PM | info ]

Det kan det nog ha. Jag skrev mitt inlägg från vår sida. Vilken sida har du gästboken på?

8 jan - 16:38
kainulas
Medlem

[ PM | info ]

Här finns den: http://www.kainulasjarvi.se/gastbok1.html 8)

17 jan - 21:58
kainulas
Medlem

[ PM | info ]

Vad händer? Hjälp ännu problemet har inte försvunnit :/

18 jan - 09:13
chosen
Admin

[ PM | info ]

Har du kört med java-script variant hela tiden och har det då fungerat?

Har du kontrollerat så e-posten inte fastnar i nåt spam-skydd hos din leverantör av e-post?

18 jan - 14:50
kainulas
Medlem

[ PM | info ]

Ja jag har ju haft javascriptet länge innan problemet dök upp. Nej den fastnar inte i skräpposten. När du skrev via "vanliga" gästboken då fick jag direkt ett mail utan problem.

18 jan - 17:40
chosen
Admin

[ PM | info ]

Har nu testat lite mer och som du säger så skickas ett mail ut om man fyller i gästboken direkt på vår server. Din implementering av gästboken via scriptet ser också ok ut. Så antingen krockar det med någon annan funktion på din hemsida eller så är det fel i vårt script.

Vi har dock inte gjort några ändringar i scriptet så det verkar konstigt. Det är dock en BETA-version så vissa buggar kan förekomma. Det du kan göra är att gå över till IFRAME-versionen och se om det fungerar bättre för dig.

Vi kommer givetvis kontrollera vårt script men då det enbart verkar vara du som är berörd så misstänker jag att det ligger utanför vad vi kan åtgärda.

18 jan - 19:01
fifafille
Medlem

[ PM | info ]

jag har faktiskt samma fel så han är inte ensam. Och jag kör iframe men får inget mail vid nya inlägg.
http://lazign.site90.com/gastbok.html

Kan även fråga om ni vet varför gästboken ligger i en ruta?

18 jan - 21:03
Emptyfalcon
Medlem

[ PM | info ]

Du säger ju själv att du använder en iframe, då har du ju valt att lägga din Gästbok i en ruta!

Din kod:
<iframe src="http://www.gastbok.nu/gb/51842/" width="90%" height="400"></iframe>

19 jan - 10:39
chosen
Admin

[ PM | info ]

fifafille: Eftersom du inte kör java-script versionen så kan vi inte härleda det till samma felsymptom.

Från vad jag kan se har du inte aktiverat funktionen att få meddelande när inlägg görs i din gästbok i administrationen.

Och beträffande rutan så är det som sagt koden för IFRAME på din sida som orsakar den. Du kan ta bort ramen med värdet FRAMEBORDER=0

19 jan - 16:02
fifafille
Medlem

[ PM | info ]

okeej tack så jättemycket ska genast testa :)

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet.