Gästbok.nu

Supportforum - gästbok.nu

Sök efter:

Supportforum -> Formulär och CSS

23 jan - 16:26
lakritsrem
Medlem

[ PM | info ]

Jag har skapat en .css-fil till min gästbok och laddat upp den. Det funkar kanon, gästboken ser ut som jag angivit i .css-filen.
Sen när jag väljer att göra ett eget formulär och klistrar in den koden i Skapa egen HTML, så går allt åt skogen. Formuläret, som jag skapat syns visserligen men alla inställningar för utseendet som styrs av .css-mallen är borta.
Hur får jag dessa båda att fungera samtidigt?

23 jan - 16:53
Martin
Admin
Martin

[ PM | info ]

Om man skriver egen HTML försvinner alla andra inställningar. Väljer man att skriva egen HTML så måste man skriva precis allting. Vill man inte det får man nöja sig med de färdiga mallarna eller att ändra i CSS-filen.

23 jan - 22:52
lakritsrem
Medlem

[ PM | info ]

Öh, jaha! Måste faktiskt säga att den här gästboken inte är speciellt användarvänlig när det kommer till inställningarna.
Då skulle jag behöva en mall för vad som ska stå i den övre och undre rutan HTML.

23 jan - 23:40
Martin
Admin
Martin

[ PM | info ]

Gästboken byggs upp som en helt vanlig webbsida. Precis som exempelvis din sida, lakritsrem.net.

Börja med <html>.

Hur tycker du att användarvänligheten kan förbättras?

24 jan - 20:17
lakritsrem
Medlem

[ PM | info ]

Ok nu har jag fixat min gästbok med html.
Det var ju bara att klistra in css-koden längst upp istället för att ha en extern mall. :aha)
Det var nog jag som var lite trög. ;-)
Gästboken blev snygg, och precis som jag ville ha den. :D

24 jan - 22:10
Martin
Admin
Martin

[ PM | info ]

Japp, det är också en lösning.
Kul att du blev nöjd. :)

29 jan - 09:55
janp
Medlem

[ PM | info ]

Jag prövade ovanstående i min gästbok, men får det inte att fungera. Var klistrar man in CSS-koden?

29 jan - 10:08
Martin
Admin
Martin

[ PM | info ]

Mellan </title> och </head>.

14 aug - 18:34
eBisoft
Medlem

[ PM | info ]

ska ändra bakgrundsfärg i mitt script
alla snackar css filen, VILKEN, har 8 st css filer i mitt script, prestashop är det, I ett forum så är filändelsen halooo.css inte ändra i css filen
så man kan utläsa svaret ordentligt

16 aug - 13:44
chosen
Admin

[ PM | info ]

eBisoft: Vi har inget med prestashop att göra. Från vad jag kan utläsa har du ingen aktiv gästbok hos oss.

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet.